تعاملی کردن صفحه های اینترنت گذشته‌خیس گفتیم که غرض از تشکیل داد لهجه جاوا اسکریپت، بهبود تجربیات کاربری تارنما‌ها با افزودن المان‌های گرافیکی و تعاملی به آنان بود. غرض مهم از استعمال طراحی سایت در مشهد از جاوا اسکریپت در پیاده سازی وبسایت نیز همین میباشد؛ افزودن عنصرها گرافیکی، رنگ‌ها و موادسازنده پویا، تولید تعامل در بین مخاطب و وب سایت و مفاد متفاوت دیگر که کلیه به بهبود تجارب کاربری امداد می‌نمایند!

ضمن این، با به کارگیری از JS قابلیت و امکان افزودن خلق تعاملی به صفحه های اینترنت نیز وجود داراست. یک نمونه معمولی و دردسترس از این رفتارها، دکمه «بیشتر بخوانید» در صفحه ها متعدد میباشد. با کلیک روی این دکمه، باقی محتوای قرار داده گردیده در آن کاغذ برای شما اکران داده می‌گردد. در‌این‌حالت‌، وب سایت یک کردار تعاملی داشته و در جواب به خلق مخاطب (کلیک روی دکمه بیشتر بخوانید)، ادامه محتوا را اکران میدهد. طراحی این امکان صرفا با جاوا اسکریپت ممکن میباشد و Html و CSS به تنهایی کفایت نمیکند!

توسعه و گسترش اینترنت‌نرم افزار

اینترنت نرم افزار یا این که اپلیکیشن‌های ذیل اینترنت، نسل جدیدی از قابل انعطاف افزارها می‌باشند که به مکان نصب روی سیستم استفاده کننده، از روش مرورگر قابل دسترسی و به کارگیری میباشند. مزیت اساسی این قابل انعطاف افزارها، دسترس‌پذیری بالا و سوای نیاز به بروزرسانی یا این که نصب ورژن‌های متفاوت بوسیله مخاطب می باشند. با به کار گیری از لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا اسکریپت و فریمورک‌های قدرتمندش، قابلیت طراحی اپلیکیشن‌های پایین اینترنت در مقیاس‌های متعدد وجود داراست. React.js و Vue.js گزینش‌هایی خوب برای گسترش اینترنت‌نرم افزار با به کارگیری از Java Script می‌باشند.

توسعه و گسترش سمت سرور

در پیشین، در صورتیکه قصد پیاده سازی یک وب سایت از صفر تا صد را داشتید، بایستی ضمن Java Script به لهجه PHP یا این که C# نیز احاطه پیدا می‌کردید تا بتوانید نصیب بک اند پروژه را پیاده نمائید؛ البته امروزه این عمل با استعمال از گویش اپلیکیشن نویسی جاوا اسکریپت و فضا اجرایی Node.js قابل اجرا میباشد. خلال این، مشهورترین فریمورک‌های پیاده سازی فرانت اند فعلا نیز دارنده یک متا فریمورک برای گسترش سمت سرور می باشند. بنابراین، خیر صرفا قابلیت و امکان توسعه و گسترش فول استک یک وب سایت با جاوا اسکریپت وجود داراست، بلکه دیگر نیزای به یادگیری یک گویش اپ نویسی دیگر برای توسعه و گسترش Back-end وجود ندارد. در فیض خروجی ساخت وب سایت با جاوا اسکریپت، به طور Full JS خواهد بود!

شایسته ترین طرز به کار گیری از جاوا اسکریپت در طراحی وب چیست؟

برخی از بسط دهندگان ترجیح میدهد برای ساخت وب سایت با جاوا اسکریپت، از Vanilla JS به کار گیری نمایند. اما این اصطلاح به یک فریمورک یا این که کتابخانه اشاره ندارد؛ بلکه به کدهای خالص جاوا اسکریپت گفته می‌گردد که سوای هیچگونه فریمورک یا این که کتابخانه درج شده باشند!

ولی بعضی دیگر از گسترش دهندگان که منابع، موقعیت یا این که نیازهای متفاوتی نسبت به مجموعه نخستین دارا‌هستند، ترجیح میدهند از فریمورک‌های متعدد جاوا اسکریپت برای ساخت سایت به کار گیری نمایند. این بسط دهندگان بسته به نیاز خویش، فریمورک مطلوب را تعیین کرده و خاطر می گیرند تا بتوانند پروژه موردنظر خویش را طراحی نمایند. درین میان، ممکن میباشد این پیشرفت دهندگان تمایل به پیشرفت نصیب Back-end پروژه با جاوا اسکریپت بگیرند. برای این عمل نیز فریمورک‌های خاصی پیشرفت و منتشر گردیده‌اند.