۱. چگونگی تصویر: او‌لین آیتم از نکات ساخت سایت، چگونگی تصاویر آیتم استعمال در آن ها طراحی سایت در مشهد میباشد. شما بایستی از تصاویری با کیفیت عالی به کار گیری نمائید. تصاویری که چگونگی قابل قبولی دارا هستند، جذابیت و فن بودن اینترنت‌وب سایت شمارا ارتقا میدهند.

۲. اندازه تصویر: اندازه تصاویر را با صرفه نمائید تا به‌سرعت بار گذاری صفحه ها یاری دهد. تصاویر بسیار بلندمرتبه ممکن میباشد سبب ساز کاهش سرعت لود ورقه شوند و تجربیات کاربری را زیر اثر قرار دهند. همینطور، متناسب بودن اندازه تصویر با طرح اینترنت‌تارنما‌تان را در لحاظ بگیرید.

۳. فرمت تصویر: برای تصاویر، فرمت‌هایی مانند webpe و PNG را در حیث بگیرید. فی مابین نکات اصلی طراحی وب سایت، بایستی بدین اشاره کنیم که فرمت webpe برای تصاویر با رنگ‌های متعدد و عمدتا فتوگرافیک مطلوب میباشد؛ درحالی‌که PNG برای تصاویری کاربرد داراست که بایستی در آنها بیشترین حد از شفافیت و داده ها رنگی وجود داشته باشد. راهکارهای تغییر تحول فرمت عکس را در نوشته‌ی علمی ی دیگری از کشور ایران هاست توضیح داده ایم که می‌توانید برای داده ها بیشتر آن را تفحص نمائید.

۴. باصرفه‌سازی تصاویر: تصاویر را با صرفه‌سازی نمایید تا وسعت پوشه کمتری داشته باشند. استعمال از فرمت‌های فشرده‌خیس، تهیه و تنظیم چگونگی تصویر و استعمال از ابزارهای باصرفه‌سازی تصاویر برای کاهش وسعت فولدر شایسته ترین آیتم‌هایی می‌باشند که می توانید از آنها به کارگیری نمائید.

۵. دسترسی: یکی‌از مهمترین نکات در خصوص این قضیه، مطمئن شدن از این قضیه میباشد که مطلقا عکس‌های آیتم استعمال در دسترس قرار دارا هستند. برای این خواسته، عالی میباشد برای هر تصویر متن جایگزین یا این که به عبارتی alt text قابل قبولی گزینش نمائید که تعریف کوتاهی از محتوای تصویر را ارائه دهد. برای این نصیب می بایست به دو نکته قابل توجه اعتنا فرمائید؛ اولیه اینکه متن جایگزین در وقتی اکران داده شود که مشکلی در لود تصویر وجود داشته باشد و دوم هم اینکه بایستی متن جایگزین کوتاه باشد.

۶. هماهنگ شدن با طرح بصری: تصاویری که در اینترنت‌وب سایت‌تان استعمال میکنید می بایست با طرح بصری کلی سازگار باشند. نکات طراحی وب سایت به ما می گویند که رنگ‌بندی، مدل و شرایط تصاویر می بایست با سایر المان‌های اینترنت‌وبسایت هماهنگی داشته باشد و یک تجربیات یک دست را برای یوزرها تولید نماید.

۷. تطابق با دستگاه‌های متعدد: اعتقاد نتایج فرمایید که تصاویر شما در کلیه دستگاه‌ها و اندازه‌های نمایشگر به‌خیر قابل مشاهده می‌باشند. پیاده سازی ریسپانسیو و سازگار با دستگاه‌های متفاوت مانند کامپیوترها، تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند را رعایت فرمائید تا تصاویر به صحت اکران داده شوند و تجربیات کاربری با صرفه‌ای را مهیا نمایند. به کارگیری از هدرهای گوناگون برای تلفن همراه و دسکتاپ که راحتی بیشتری برای مخاطبان مهیا می‌نماید نیز یکی‌از شیوه های ساخت و ساز یک وبسایت ریسپانسیو می باشد. در پیاده سازی هدر با المنتور به راحتی این قابلیت و امکان مهیا میباشد.

۸. منطبق با محتوا: تصاویری که به کار گیری میکنید می بایست با محتوا و مضمون‌ اینترنت‌سایتتان مطابقت و همخوانی داشته باشند. تعیین تصاویری که معنی را به خیر جابجایی دهند و با محتوای متنی و اجزای دیگر اینترنت‌وب سایت‌تان هماهنگی داشته باشند، در مجموعه مهم ترین نکات طراحی وب سایت جای دارد و به یوزرها یاری می‌نماید تا به راحتی معنی و پیام شمارا ادراک نمایند.