درحال حاضر که با تفاوت http و https آشنا گردیده اید شاید این سوال برای شما به وجود آمده طراحی سایت در مشهد باشد که خوب میباشد به سراغ کدام یک از این پروتکل ها برویم؟ با دقت به موردها اورده شده به طور کاملً بدیهی به لحاظ میرسد که پروتکل https آیتم بهتری از میان این دو مورد به حساب می آید. امنیت بالای پروتکل نام برده موجب شد‌ه‌است تا در وبسایت های مهمی همانند تارنما های فروشگاهی، تارنما های دولتی، وبسایت های خدماتی و بانکی نیز از این پروتکل سود کرده خواهد شد.

رد وبسایت های فارغ از پروتکل https

همگی مرورگرهای امروزی مثلا فایرفاکس، گوگل کروم و مایکروسافت ادج دارنده سیستم های امنیتی خاصی می باشند که پروتکل http و پروتکل https را کاملا تشخیص می‌دهند. این به آن معنا میباشد که مرورگرهای فوق از گشوده شدن تارنما هایی که در ایمیل آنها به مکان https از http مصرف شده میباشد، جلوگیری می نمایند.

این قضیه را می اقتدار یک نوع امکان ایمنی فوق العاده دانست که صرفا در مرورگرهای بروز به چشم می خورد. به همین ادله، در‌صورتی‌که خواهان این می باشید که در همگی موقعیت به مکان سود گیری از پروتکل http به پروتکل https متصل گردید، خوب میباشد مرورگر خویش را بروز نمائید تا از این نظر خاطر تماماً راحتی داشته باشید.

به خواسته بروز کردن مرور خویش نیز می بایست به قسمت پیکربندی رفته و آیتم update را فعال نمایید. ولی، می بایست بدین نکته اشاره کنیم که مرورگرهای بروز نیز اذن بازدید از تارنما های http را به شما میدهند، ولی قبل از گشودن سایت های ذکر شده از شما سوال هایی را مطرح می نمایند تا مطمئن شوند که‌این شغل به طور از روی اختیار در هم اکنون جاری ساختن میباشد.

چطور می بایست از http به https برویم؟

تحقیق تفاوت http و https به ما آرم بخشید که پروتکل https مورد بسیار بهتری به حساب آورده می شود، اکنون این سوال مطرح می‌گردد که صاحبان سایت های گوناگون چطور می‌توانند پروتکل وبسایت خویش را از http به https تغییر و تحول دهند. این فرمان دربرگیرنده روند پایین میباشد:

• اولی و مهم‌ترین قدم دراین مورد، اخذ گواهینامه خاصی به اسم گواهینامه SSL میباشد. این گواهینامه به طور خاص بر سوژه امنیت یوزرها تمرکز دارااست و فارغ از آن نمی قدرت به سمت منفعت گیری از پروتکل https رفت. بعد از خرید گواهینامه SSL و نصب نمودن آن بر روی دامنه، دفعه به جابجایی همه صفحه ها تارنما از پروتکل http به https می‌رسد. این روند می بایست بوسیله متخصصان فرمان شکل بگیرد تا مشکلی برای تارنما شما به وجود نیاید.

• قدم بعدی نیز تأیید کردن مالکیت وبسایت در قسمت کنسول سرچ موتورهای جستجو گر خاص همانند گوگل میباشد. این دستور نیز یک مورد ضروری در این باره به حساب می آید که می بایست به آن اعتنا کرد. بعد از بروزرسانی پیکربندی گوگل analytics، قابلیت افتتاح از https برای شما آماده می‌گردد.

دقت داشته باشید که‌این گزینه بایستی به وسیله متخصصان فرمان شکل بگیرد و اکثری از یوزرها کار کشته به اجرا آن نیستند. در واقع عدم کامل شدن درست موردها بالا ممکن میباشد موجب ساخت و ساز خطاها دیگری خواهد شد.